יום שני, 13 בדצמבר 2010

21) מקדש Kun Iam Temple

המקדש המקסים על רחוב Avenida do Coronel Mesquita, בצפונה של העיר, נבנה לראשונה כבר במאה ה-13 והוא, ככל הנראה, המקדש העתיק ביותר במקאו (ואחד מן היפים שבהם). המבנה הנוכחי הוא משנת 1627

כפי שמרמז שמו, נבנה המקדש לכבודה של אלת הרחמים הסינית, Guanyin (הקרויה במקאו Kun Iam) והוא עשיר למדי בחפצי פולחן אמנותיים, כמו כדי הענק ואריות האבן שלפני הכניסה, מאות דמויות זעירות מקרמיקה מסביב לשולי הגג (המתארות סצנות מתוך המיתולוגיה הסינית), פסלי בודהא מוזהבים ועוד... כדאי גם להציץ בגינה המסוגננת שמאחורי המקדש.

בשנת 1844 זכה להיכנס המקדש להיסטוריה, כאשר נחתם בו הסכם הסחר הראשון בין אמריקה לסין, הלא הוא "הסכם מונג הא" (Mong Ha Treaty).
.
מחפשים דיל טוב למלון במקאו ? לחצו כאן להשוואת מחירים בין אתרי התיירות המובילים בעולם
.
איך מגיעים ? אפשר ללכת בקלות ברגל ממקומות כמו 1. הכניסה לפארק Guia Hill ותחנת הרכבל (יוצאים מהפארק, פונים ימינה ל Sidonio Pais ושמאלה ל Ouvidor Arriaga. פונים ימינה ברחוב השלישי, אשר שמו הוא Costa Cabral ובקצהו רואים את המקדש (מצדו השני של רחוב Coronel Mesquita) או 2. מגלריית Tap Seac, גינת Lou Lim Leoc Garden ומוזיאון התה (הולכים לאורך רחוב Ferreira de Almeida עד הפינה של Coronel Mesquita, שם פונים שמאלה וכעבור דקה או שתיים תראו את המקדש מימינכם) 3. מאזור הקניות של Three Lamps (מהרחובות Ouvidor Arriaga או Costa e Horta המקבילים, פונים ל Costa Cabral או Pedro Coutinho ובקצה תראו את המקדש - מעברו השני של רחוב Coronel Mesquita)

יש גם כמה וכמה אוטובוסים המגיעים עד פתח המקדש, או לרחובות הסמוכים :

ממרכז העיר: רחוב Almeida Ribeiro וכיכר Largo Senado : אוטובוסים מס'  18, 19 ו 18A

מהאזור של מקדש A-Ma Temple והמוזיאון הימי ("בית המנדרין" ו Pousada de Sao Tiago) : אוטובוס מס' 18

ממלונות מרכז העיר (Hotel Lisboa ו Grand  Lisboa ו Wynn):  הקווים 19, 22 ו 18A (חלק מהאוטובוסים מגיעים לתחנת TDM, מרחק כמה דקות הליכה מהמקדש)

מ Fisherman's Wharf ו Sands : אוטובוס מס 12 (וגם מממוזיאון Grand Prix, מוזיאון היין וכיכר פרח הלוטוס המוזהב) 

מפסל Kun Iam, אזור המסעדות Docas (הנקרא גם Macau LKF) והמוזיאונים החדשים (מוזיאון האמנות, מרכז המדע ו Handover Gifts Museum of Macau) : קו 12

מהכניסה לפארק של גבעת Guia Hill ותחנת הרכבל (מוזיאון Dr. Sun Yat-Sen) : הולכים ברגל... (ראו הוראות למעלה).

מפארק Luis de Camoes Garden (וכנסיית St. Anthony Church / בית הקברות הפרוטסטנטי) : קווים 17, 18 ו 19 (וקו 18A המגיע לתחנת TDM, מרחק כמה דקות הליכה מהמקדש)

ממקדש Kun Iam Temple (על רחוב Coronel Mesquita – לא להתבלבל עם פסל Kun Iam): הקווים

מאזור הקניות של רובע Three Lamps : רחוב Horta e Costa: קווים 18 ו 18A או הולכים ברגל...

משוק Iao Hon : אוטובוס מס' 2, 12, 19 ו 22

מהאיים

מהכניסה הצפונית ל"כפר" של Taipa (רחוב Rua do Cunha והסמטאות העתיקות שמסביבו) – התחנה נמצאת על Avenida Olimpica, ליד אצטדיון מקאו והגישה דרך רחוב Ponte Negra : קו 22

ממרכז "הכפר" של Taipa (רחוב Rua do Cunha פינת da Silva) והמוזיאון להיסטוריה של Taipa ו Coloane : קו 22

ממנזר Pou Tai Un  (הפינה של Lou Lim Ieok ו Esparteiro) : אוטובוס מס' 22

מהמלונות ב Taipa (מלון Hotel Regency Hotel ו New Century ו Altira) : קו 22

לאן ממשיכים ? כאמור... לפארק של גבעת Guia Hill והרכבל שלו, או למוזיאון בבית Dr. Sun Yat Sen, או לגינת Lou Lim Leoc Garden ומוזיאון התה הצמוד אליה ולגלריית Tap Seac, או לשופינג ואוכל אותנטי באזור Three Lamps.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה