יום שני, 13 בדצמבר 2010

44. ה"כפר" של האי Coloane

האי Coloane הוא הדבר הכי קרוב ל"אי ירוק בים" שמקאו יכולה להציע והכפר Coloane Village הוא מקום הישוב האותנטי והרגוע ביותר בטריטוריה הקטנטנה...

כדאי לעשות סיור רגלי בסמטאות הכפר הקטנטן, דרך כנסיות עתיקות, מקדשים קטנטנים, טיילת מקסימה, שוק פצפון וחביב ובתי דייגים על כלונסאות, ויש גם אוכל מצוין ומקומות יפים באזור, אליהם נמשיך לאחר הביקור ב"כפר"... אז מי צריך יותר ?
.
מחפשים דיל טוב למלון במקאו ? לחצו כאן להשוואת מחירים בין אתרי ההזמנות המובילים בעולם
.
את הסיור נתחיל מהכיכר הקטנה בכניסה לכפר, שם נמצאת תחנת האוטובוס (הכיכר קרויה Coloane Village Square, או בשמה הרשמי Largo Presidente A.R. Eanes). מכאן נתחיל לפסוע בנחת לכיוון הטיילת שלאורך קו המים ומיד נראה מימיננו את המאפייה של Lord Stow's, אחד המוסדות הקולינאריים הידועים במקאו ומי שמזוהה יותר מכול עם ה Portuguese egg-tarts המפורסמים (Pastéis de nata): מאפים קטנטנים של בצק עלים נימוח במילוי דמוי קסטרד, אותם אפשר לזלול אחד אחרי השני, בעיקר כשהם יוצאים טריים מהתנור...

עוד כמה צעדים ואנחנו על קו המים. מימין נמצא בית הקפה של Lord Stow's, בו אפשר ליהנות גם מקפה טוב וכריכים עשירים המוגשים בלחמים טריים, ממש כמו בבתי הקפה הטובים כאן בארץ, עם "פינוקים" כמו סלט ביצים, פסטרמה ועוד... וכמובן... לקנח ב Portuguese egg-tarts טריים.

פונים שמאלה והולכים לאורך הטיילת (הים מימינכם). כעבור 3 – 2 דקות נגיע לכיכר-פיאצה קטנה בה שוכנת כנסיית Chapel of St. Francis Xavier, המאכלסת כמה שרידים עתיקים בעלי ערך דתי נוצרי... (בפיאצה הקטנה נמצאת מסעדה בשם Café Nga Tim המגישה אוכל מצוין במחיר לא רע...)

בכניסה לכנסייה פונים ימינה (שמאלה, אם באתם מתוך הכנסייה) ובסמטה הרביעית שמאלה (Travessa do Pagode), שם נוכל לבקר במקדש קטן לכבודה של אלת הרחמים הסינית Kun Iam , שנבנה לפני כ 130 שנה ובו "שער ירח" סיני טיפוסי, המהווה תפאורה מקסימה לצילומים. פונים ימינה ל Rua do Estaleiro ושמאלה ל Travessa da Republica (מגרש הספורט משמאלכם) שיוביל אתכם ישר למקדש Tin Hau Temple, אשר נבנה ב 1677 והוא העתיק שבמקדשי האי... כפי שמצופה ממקדש המשרת קהילת דייגים, הוא נבנה לכבודה של אלת הים Tin Hau, פטרוניתם של הדייגים והספנים (הידועה כאן יותר בשם A-Ma).
.
מחפשים דיל טוב למלון במקאו ? לחצו כאן להשוואת מחירים בין אתרי ההזמנות המובילים בעולם
.
חוזרים, פונים שמאלה ל Rua do Estaleiro והולכים לאורכו עד הסוף, שם נמצא מקדש קטן וססגוני בשם Tam Kong Temple, המוקדש למגנם של יורדי הים במסורת הטאואיסטית ומכיל כמה וכמה אביזרים דתיים אמנותיים, כמו דגם של ספינה העשוי מעצם לווייתן.

השביל הצר העולה מאחורי מקדש Tam Kong Temple נקרא Estrada da Aldeia ואם יש לכם זמן פנוי וחשק "לגלות" מקומות חדשים, שווה ללכת לאורכו... הוא מתפתל לאורך החוף, עובר ליד בית הקברות וחולף דרך שכונה חדשה קטנה, לפני שהוא מגיע לחוף Cheok Van המקסים ומתחבר לכביש "הראשי"... אינכם חייבים, כמובן, ללכת את כולו... מספיק ללכת כמה דקות כדי להגיע לנקודות תצפית נחמדות.

מהמקדש, חוזרים לאורך רחוב Avenida de Cinco de Outubro הנמתח לאורך הים (הים משמאלכם). חולפים על פני הפיאצה של כנסיית Chapel of St. Francis Xavier ובית הקפה של Lord Stow's ומגיעים לחלקו הצפוני של הכפר... כמה צעדים לאחר שעוברים את בית הקפה, מימינכם, תבחינו במקדש Sam Seng Temple הקטנטן, הצבוע באדום כהה ובכניסה אליו שני אריות אבן.

בקצה הדרך מגיעים למזח כמעט נטוש, שם ניתן עוד לראות כמה בתי דייגים הבנויים על כלונסאות ודייגים המוכרים דגים מיובשים-מומלחים תוצרת בית... מכאן אפשר לחזור בהליכה קלילה אל הכיכר שבכניסה לכפר ולהמשיך ליעד הבא.
.
איך מגיעים ל"כפר" של האי Coloane ?

החופים של Coloane (חוף Cheok Van או Hac Sa) : קווים 15, A-21, 25 ו 26A

ליד תחנת דלק Esso על דרך Estrada Seak Pai Van (היציאה מ A-Ma Cultural Village): מס' 15, 21, A-21, 25 ו 26A

מהכניסה לפארק גבעת Guia Hill (והרכבל) : 25

מאזור Three Lamps ("השוק האדום" - Red Market): מס' 26 ו 26A

ממרכז העיר (רחוב Almeida Ribeiro וכיכר Largo Senado): אוטובוסים 26A ו 21A

מהכיכר הגדולה מול מלון Lisboa ומלון Wynn (כיכר Ferreira Amaral) : אוטובוסים 26A ו 21A

מהאזור של מקדש A-Ma Temple והמוזיאון הימי ("בית המנדרין" ו Pousada de Sao Tiago) : אוטובוסים 21 ו 21A ו 26

ממגדל מקאו (Macau Tower) : קו 21

מהמלונות ב Taipa (מלון Hotel Regency Hotel ו New Century ו Altira) : אוטובוסים 25 ו 21A

מאצטדיון מקאו (Avenida Olimpica) – בקצה הצפוני של Rua de Cunha וה"כפר" של Taipa : קווים 25, 26 ו 26A

מהכיכר ליד City of Dreams ו Venetian : קווים 15, 21, 21A 25, 26, 26A

לאן ממשיכים ? אפשר להמשיך לאחד מהחופים המקסימים של האי Coloane, כמו Cheok Van Beach הציורי, שם יש גם בריכת שחייה נחמדה ומלון בוטיק בסגנון פורטוגזי המגיש אוכל טוב, או לחוף Hac Sa Beach הארוך, שם נמצאת מסעדת Fernando's הידועה... ואפשר, כמובן, להמשיך ל A-Ma Cultural Village


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה