יום שני, 13 בדצמבר 2010

7) כנסיות עתיקות ומבנים קולוניאליים

בלב העיר העתיקה של מקאו, בין מקדש A-Ma Temple לרחוב Almeida Ribeiro וכיכר Senado המפורסמת, ישנו "מקבץ" של כמה כנסיות עתיקות מרהיבות ומבנים קולוניאליים מרשימים השייכים כולם לפרויקט השימור של UNESCO (הקרוי Historic Centre of Macao).

האתר הראשון הוא כנסיית St Lawrence's Church, אחת משלושת הכנסיות העתיקות במקאו, אשר נבנתה לראשונה לפני כמעט 500 שנה, אך עברה מאז כמה גלגולים והמבנה המרשים בעל שני המגדלים בו היא שוכנת כיום הושלם "רק" לפני מעט יותר ממאתיים שנה... על גרם מדרגות האבן היורד מהכנסייה אל רחוב Rua de S. Lourenco נהגו לעמוד בימים עברו בני משפחותיהם של ספנים פורטוגזיים, לאחל להם נסיעה טובה ולהתפלל לשלומם (מה שעשוי לתת לכם מעט מושג עד כמה התרחק קו החוף במרוצת השנים, עקב פרויקטים של יבוש שטחי ים...)

איך מגיעים ? ממקדש A-ma Temple והמוזיאון הימי שלידו הולכים דרך סמטת Calcada da Barra (מימין למבנה ההיסטורי הירוק-כהה עם גג הרעפים) ובקצה פונים ימינה ועולים לאורך הרחוב, עוברים דרך Moorish Barracks וכיכר Largo do Lilau (אותם תראו מימינכם) וכעבור חמש דקות הליכה תראו את הכנסייה משמאל.

אם אתם מגיעים ממרכז העיר : מרחוב Almeida Ribeiro נכנסים לרחוב Rua Central הצר (הכניסה היא "בערך" ממול לבניין המרשים של הדואר, ומימין ל Central Plaza). כעבור כמה דקות הליכה תראו את הכנסייה מימינכם.
.
מחפשים דיל טוב למלון במקאו ? לחצו כאן להשוואת מחירים בין אתרי התיירות המובילים בעולם
.
יוצאים מהשער האחורי של כנסיית St. Lawrence ונכנסים לרחוב Rua da Prata. כעבור שתי דקות הליכה תראו מימינכם שער אבן וגרם מדרגות רחב העולה אל St. Joseph's Seminary and Church אשר נבנתה בשנת 1758 על ידי "הישועים". זוהי אחת הכנסיות היפות במקאו ואת החזית המרשימה שלה, הבנויה בסגנון הבארוק, הנציחו במכחולם לא מעט אמנים... גם האקוסטיקה בתוך הכנסייה נחשבת למעולה והיא מארחת קונצרטים ואירועים מוזיקליים שונים.

יוצאים מהכנסייה ושבים לכיוון השער האחורי של St Lawrence's Church, שם פונים שמאלה ל Rua da Imprensa Nacional וממנו ממשיכים לאורכו של Rua Central. כעבור כמה דקות הליכה פונים שמאלה ל Calcada de Santo Agostinho ומטפסים כמה צעדים במעלה הרחוב, לאורכה של חומת אבן ישנה, אל המבנה הקולוניאלי המרשים של "תיאטרון דום פדרו החמישי" (Dom Pedro V Theatre) אשר נבנה ב 1860 והיה התאטרון המערבי הראשון בסין. המבנה בולט בזכות החזית הרומית שלו, בעלת העמודים והגמלון המשולש...

עוד כמה צעדים במעלה הסמטה הקטנטנה יובילו אותנו אל ככר מרוצפת אבן בשם Largo Santo Agostinho, לצידה נמצאת כנסיית St. Augustine's Church העתיקה, שהעניקה לכיכר את שמה (שווה מאוד להיכנס לביקור קצר) וממולה נמצאת ספריית Sir Robert Ho Tung Library השוכנת בין כתליה של וילה מפוארת מן המאה ה-19. יש כאן גם כניסה צדדית לכנסיית St. Joseph, אך היא סגורה בדרך כלל.
.
מחפשים דיל טוב למלון במקאו ? לחצו כאן להשוואת מחירים בין אתרי התיירות המובילים בעולם
.
לאן ממשיכים ? מכיכר Santo Agostinho אפשר פשוט לרדת לאורכו של רחוב Calcada do Tronco Velho עד הסוף ולהגיע תוך חמש דקות לרחוב Almeida Ribeiro וכיכר Largo Senado. אפשר גם לפנות מהכיכר שמאלה ולרדת לאורכה של סמטת Calcada do Gamboa ואז ימינה ל Rua da Alfandega ושמאלה ל Rua da Felicidade ההיסטורי והרחובות האותנטיים שמסביבו.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה