יום שני, 13 בדצמבר 2010

37) Taipa Village ההיסטורי ורחוב Rua de Cunha

ה"כפר" הוא המקום ממנו התחילה ההתיישבות על האי Taipa את דרכה ואחד משני ה"כפרים" היחידים במקאו השומרים עדיין על צביונם ההיסטורי הייחודי...

מבוך סמטאות להולכי רגל משתרע על פני שטח לא גדול במיוחד ולאורכן בתים ישנים וציוריים בגוני אבן הירקן וצבעים אחרים, חנויות קטנות של קשישים העוסקים במלאכות שכמעט וחלפו מן העולם וכמובן... כמה וכמה מסעדות נפלאות, המתמחות באוכל פורטוגזי-מקנזי, כמו גם בחטיפים סיניים אותנטיים.

Rua de Cunha הוא הרחוב המרכזי ולאורכו מרוכזות מרבית המסעדות והחנויות (והתיירים), אך מומלץ להקדיש מספיק זמן לשיטוט בסמטאות הקטנות והשקטות, שם עדיין מסתתרים פניה האותנטיים של מקאו...
.
מחפשים דיל טוב למלון במקאו ? לחצו כאן להשוואת מחירים בין אתרי ההזמנות המובילים בעולם
.
בין המסעדות המומלצות ניתן למנות את Dumbo ו Pinocchio שהפכו כבר ל"מוסדות"... (טובות, אך מעט המוניות וממוסחרות) ולצידן כמה פנינים כמו Dom Galo (מטבח פורטוגזי באווירה ביתית),
 O-Santos ו Galo (פורטוגזיות, עם נגיעות מקנזיות), Antonio Restaurante (מסעדת שף נהדרת המגישה אוכל פורטוגזי משובח באווירה אלגנטית), Seng Cheong (מזללה סינית-קנטונזית קטנה על Rua de Cunha), חנות הקינוחים Gelatina Mok Yi Kei, על הרחוב הראשי, בה תוכלו לנסות דברי מתיקה מקומיים וכמובן, הסניף הראשי של Pasteleria Koi Kei על רחוב Rua de Cunha בו תוכלו לרכוש עוגיות שקדים סיניות ועוד אלף ואחד חטיפים ודברי מתיקה מקומיים...
.
איך מגיעים ל"כפר" של Taipa ?

ניתן להיכנס אל הכפר מצדו הדרומי (יש מסוף אוטובוסים קטן ליד מקדש Tin Hau Temple והמוזיאון להיסטוריה של האיים, בסמוך פינת הרחובות Rua do Cunha ו da Silva), או מצדו הצפוני (יורדים מהאוטובוס ברחוב Avenida Olimpica – בתחנה הנמצאת ליד גשר הולכי רגל בסמוך לאצטדיון, ומשם, בהליכה של 5 דקות דרך Rua de Ponte Negra, אל ה"כפר" ו Rua de Cunha).

להלן האוטובוסים המגיעים אל "הכפר" של Taipa - לצדו הצפוני או הדרומי :

ממרכז העיר: רחוב Almeida Ribeiro וכיכר Largo Senado : אוטובוסים מס' 11 (למרכז "הכפר"), 33, 26A (לכניסה הצפונית)

מהאזור של מקדש A-Ma Temple והמוזיאון הימי ("בית המנדרין" ו Pousada de Sao Tiago) : מס' 11 (למרכז "הכפר"), 21 ו 26 (לכניסה הצפונית)

ממלונות מרכז העיר (Hotel Lisboa ו Grand  Lisboa ו Wynn):  הקווים  11 ו 22 (למרכז "הכפר"), 33, 26A ו 28A (לכניסה הצפונית)

מ Fisherman's Wharf ו Sands : אוטובוס מס' 28A (וגם מממוזיאון Grand Prix, מוזיאון היין וכיכר פרח הלוטוס המוזהב)

ממגדל מקאו (Macau Tower): אוטובוס מס' 21 (לכניסה הצפונית)

מהכניסה לפארק של גבעת Guia Hill ותחנת הרכבל (מוזיאון Dr. Sun Yat-Sen) : אוטובוסים מס' 22 (למרכז "הכפר"), 25 ו 25X (לכניסה הצפונית)

מאזור הקניות של Three Lamps ו "השוק האדום" (Red Market) : הקווים 25 ו 25X (מ Horta e Costa לכניסה הצפונית) 26, 26A ו 33 (מ"השוק האדום" לכניסה הצפונית)

משוק Iao Hon : אוטובוסים מס' 22, 30 ו 34

מהאיים

ממנזר Pou Tai Un  (הפינה של Lou Lim Ieok ו Esparteiro) : הקווים 35 (לכניסה הצפונית) ו 11 (מגיע למרכז "הכפר" מתחנה הנמצאת במרחק כמה דקות הליכה מהמנזר)

מהמלונות ב Taipa (מלון Hotel Regency Hotel ו New Century ו Altira) : קו 22 ו 11

מ Venetian ו City of Dreams : קו 15 (למרכז ה"כפר"), 21, 26 ו 26A (לכניסה הצפונית).

מ A-Ma Cultural Village  (ליד תחנת דלק Esso על דרך Estrada Seak Pai Van): קו 15 (למרכז ה"כפר"), 21, 26 ו 26A (לכניסה הצפונית).

מהכיכר בכניסה ל"כפר" Coloane Village (בפורטוגזית Vila de Coloane) : אוטובוס 15 (למרכז ה"כפר"), 21, 26 ו 26A (לכניסה הצפונית).

מהחופים של האי Coloane: חוף Hac Sa Beach (ומסעדת Fernando's) וחוף Cheoc Van : קו 15 (למרכז ה"כפר") ו 26A (לכניסה הצפונית).

לאן ממשיכים : ממש בסמוך ל"כפר" נמצא המוזיאון הקטן להיסטוריה של האיים (The museum of Taipa and Coloane History) ובצדו השני של הרחוב נמצאת כנסיית Our lady of Carmel ולצדה "מוזיאון הבתים של טאיפה" (Casas – Museu da Taipa).

מצדו הצפוני של "הכפר" נמצאות אטרקציות כמו "המקדש התאילנדי עם הבודהא בעל ארבע הפנים" (Four-faced Buddha), עלEstrada Governador Albano Oliveira (הולכים מהאצטדיון עד סוף Avenida Olimpica ומעבר לכיכר ממשיכים על Albano Oliveira), מנזר Pou Tai un Monastery ולמי שיש זמן גם "סלע Kun Iam Rock" ומסלולי ההליכה הרגליים.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה