יום שני, 13 בדצמבר 2010

47) לזלול Portuguese Egg Tarts

לבקר במקאו מבלי לזלול כמה Portuguese Egg Tarts טריים, זה בערך כמו לבקר בישראל בלי לאכול פלאפל או לנגב חומוס...

המאפים השמנמנים והמתוקים הללו, הנקראים בפורטוגזית Pastéis de nata ("מאפים במילוי קרם", בתרגום חופשי...) הפכו זה מכבר לאחד מהמאכלים "הלאומיים" של מקאו ובגרסתם המקומית הם מתבססים על מאפה דמוי פאי, המכיל קסטרד עשיר על בסיס ביצים... כשהם יוצאים חמים מהתנור אפשר לחסל בקלות כמה מן הקטנטנים האלה, ואחרי זה לצאת לטיול נמרץ ברחובותיה של העיר... לשריפת הקלוריות...

שני ה"מוסדות" המובילים בתחום הם המאפייה המיתולוגית של Lord Stow's, השוכנת ממש על הכיכר של ה"כפר" Coloane Village (ממש מעבר לפינה, על קו המים, יש ל Lord Stow's גם בית קפה של ממש, בו תוכלו להתענג על ה egg-tarts שלכם בניחותא, אגב לגימת קפה...)

Margaret's Cafe & Nata נמצא בעיר, במרחק כמה צעדים מ Lisboa ומנוהל ביד רמה על ידי ה"אקסית" של Lord Stow's... גם כאן תוכלו להתענג על egg-tarts מדהימים, כמו גם קפה וכריכים נהדרים המזכירים את בתי הקפה בארץ...

הקפה של מרגרט שוכן ב"פסז'" להולכי רגל, על הפינה שך Dom Joao IV ו Mata e Oliveira : מי שבא מכיכר Largo Senado פונה ימינה לרחוב Ribeiro ופוסע לאורכו כמה דקות. לאחר שחוצים את רחוב Praia Grande הראשי, פונים שמאלה ל Pedro Jose Lobo ומיד ימינה למעבר הולכי רגל, שם תראו את המקום (ברחבה שבאמצע).

מי שמגיע מ Lisboa : הולכים על הרחוב הגדול (Infante D. Henrique), פונים ימינה ל Joao IV (לאחר שחציתם אותו) ומיד שמאלה למעבר הולכי הרגל. שם ברחבה שבין הבניינים (מצד ימין) מסתתר בית הקפה.

אם אין לכם מספיק זמן, כדאי שתדעו כי גם רשת המאפיות Koi Kei Bakery, אשר לה חנויות רבות ברחבי מקאו, עושה Portuguese Egg Tarts לא רעים בכלל ובאותה הזדמנות תוכלו גם לרכוש את "עוגיות השקדים הסיניות" המפורסמות שלהם (Almond cookies).


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה